Varumärkesdesign och rekryteringssajt som hjälper e-handelskonsultbyrå att locka topptalanger.

Lösning

Utmaningen

Advance Commerce är en e-handelskonsultbyrå som jobbar med några av Sveriges största varumärken. De hade inga problem att få kunder – men deras gamla varumärkesidentitet gjorde det svårt att attrahera rätt typ av konsulter. Den kändes generisk och sa varken något om kvalitén på jobbet de gör, kulturen internt eller varför man vill vara en del av teamet.

Lösningen

Jag tog fram en ny visuell identitet, logotyp och rekryteringsfokuserad webbdesign i Webflow – byggd för att sticka ut i en annars ganska enformig tech-estetik. Den nya brandingen känns vass, modern och självsäker, och hjälper dem att attrahera utvecklare, designers och strateger som vill jobba på en plats med tydlig riktning och hög nivå.

0
2
Väl
Varumärkesdesign för fermenterad dryck med smak av hantverk och kvalitet.
Varumärkesdesign för fermenterad dryck med smak av hantverk och kvalitet.
0
3
VNDR
Varumärkesdesign för athleisure-varumärke med fokus på prestation och stil.
Varumärkesdesign för athleisure-varumärke med fokus på prestation och stil.

Kontakt

Jag hjälper dig ta nästa steg med ditt varumärke oavsett om du är i startgroparna eller redo att växla upp.

Hör av dig